tirsdag den 7. oktober 2014

Projekt parcelhus part 11

Den sidste uges tid har det føltes som om, vi har udlevet en profeti. I de stunder, hvor vi har syntes, at huset så allermest kaotisk ud, har vi nemlig mindet hinanden om, at "ligepludselig er der jo bare en hel masse, der er færdigt", fordi vi har været i gang i alle rum samtidig.  Men nu rykker det! Vi er færdige udvendigt og har nu også rum klart indvendigt udover badeværelset, som har været færdigt i lang tid. Eller dvs. vi mangler stadig gulvene og gulvlister, men dem tager vi i hele huset samtidig. Det betyder også, at selvom rummet er færdigt, kan vi ikke flytte ordentligt ind i det endnu.

Det færdige rum er det, der bliver kontor/kreaværelse, men indtil videre er det forfremmet til gæsteværelse. Dvs. mine forældres værelse når de er her. Og samtidig er det garderobe. Vi drømmer om at få en skabsvæg i soveværelset, men det skal der spares sammen til i noget tid. I mellemtiden bruger vi så skabsvæggen i kontoret, som er blevet opdateret med maling og nye, hjemmelavede greb.

Værelset udgør desuden en personlig sejr for min mor og jeg. Vi har nemlig selv sat filt på væggene, malet OG sat loftslister op. I det hele taget har vi brudt mange personlige grænser i processen med huset, os to. Vi har f.eks. brugt meget af det farlige, elektriske værktøj, som det ellers kun er min far, der har brugt. Yes, vi kan jo godt, hvis bare vi prøver!

Herunder er der nogle billeder fra processen med værelset. Nogle af dem er genudsendelser.

Først var det "walk-in-værktøjskasse". Det var før, vi blev færdige med skuret.

Før de nye vinduer.

Med nyt vindue men med rå vægge.

Nu. Færdigt og med gæstesengen, som er en sovesofa fra Ikea. Modellen er fra PS 2012 kollektionen, men den fås stadigvæk.

Skabsvæg. De to skabe til venstre vendte ind mod stuen, da vi overtog huset. Vi har vendt dem om, så der er almindelig væg i stuen og fire skabe i kontoret i stedet for to.

Jeg har åbenbart en slags fobi mod greb/håndtag. Jeg synes, det er virkelig svært at finde pæne greb til skabe, skuffer osv., så jeg endte med at lave dem selv. Det er abehænder, der er bundet med tyk lædersnørre fra Skindhuset.

Nå ja, euforien varer ikke evigt. Lige ved siden af det færdige rum ligger det her og griner af os...

8 kommentarer:

  1. I er utrolig flittig, dejligt at følge jer. Vh Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er såmænd bare flittige, fordi vi er utålmodige efter at flytte ind :-)

      Slet
  2. Hvor er det blevet godt med det skab. Og super fede greb, hvor er det godt tænkt - og udført. Du er sgu så dygtig!

    SvarSlet
  3. SÅ god en idé at vende skabet fra stuen. Det er dejligt når et rum er færdigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja. Vi har mere brug for skabet i værelset. Klædeskabe i stuen er lidt skørt :-)

      Slet
  4. Er total vild med dine greb til skabene. De minder mig om min far, da han bandt disse til os som børn. Vi havde dem i kæder, armbånd og pynt på værelset.Idéen kunne jeg godt bruge hjemme hos mig...
    Dejligt at se at jeres husprojekt skrider frem - og det fornemmes til at bliver super godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ideen er selvfølgelig til fri afbenyttelse :-)

      Og tak! Vi har også en god mavefornemmelse!

      Slet

Topscorere den seneste uge