fredag den 28. februar 2014

Fastelavn anno 1989

I dag har mit newsfeed på både Facebook og Instagram flydt over med billeder af skønne fastalavnsklædte unger. Det er virkelig skægt at se, synes jeg, og jeg fik lyst til at vise et billede af et kostume, jeg bar i 1989. Jeg var 5 år gammel og inde i en jeg-vil-bare-være-ligesom-mor-og-far-fase. De var og er begge slagteriarbejdere, og således var jeg klædt ud som slagteriarbejder det år.

Min mor har syet kostumet - ligesom hun i øvrigt også syede alle mine andre fastelavnskostumer og meget af mit almindelige tøj.

Her er jeg i mine forældres køkken:
Inklusiv hat med hårnet und alles.

Det fine logo på ryggen er møjsommeligt applikeret på...og gummistøvlerne ligner nogle, jeg godt kunne vokse lidt i.

Jeg ved godt, at det nok er lidt sent at inspirere til årets udklædning, men måske kan nogen derude bruge det til næste år?

4 kommentarer:

  1. Jeg er lige blevet degraderet. "Mor.... næste gang og alle de andre gange vi skal klæde ud, så kan vi godt bare købe tøjet - du behøver ikke at lave det selv mere" Sagde den 5 årige, der tydeligvis ikke var tilfreds med morens hjemmelavede prinsesse Elsa kostume men hellere vil have en kjole købt i Fætter BR

    SvarSlet
  2. Dit kostume er/var da fuldstændig gennemført!

    SvarSlet
  3. Det var da bare så fint og anderledes tænkt ! herligt ! og det kostume kan man garanteret ikke købe i BR ;o)

    SvarSlet
  4. Herligt, dejlige billeder... :-)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge