lørdag den 2. november 2013

Strikkemarathon på NRK

I aftes var der strikkemarathon på NRK2, og Anne og jeg havde aftalt at se det. Trods lidt startvanskeligheder havde vi en hyggelig aften - men vi blev altså ikke ved til kl. 6 i morges, hvor det sluttede. Anne gik hjem ved 00.30-tiden, og der Mann kom hjem og fandt mig sovende på sofaen kl. 2.30. Desværre fik NRK ikke slået den australske rekord på 4 timer og 51 minutter fra får til færdig sweater, men pyt med det. Det var alligevel ret sjovt at se på....på den nørdede måde, forstås.


Inden rekordforsøget gik i gang, var der fire timers temaudsendelse om strik. Det meste af det var ret interessant, men jeg kunne godt have tænkt mig et lidt yngre blik på strik også.

Her er rekordforsøget lige gået i gang. Fåret bliver klippet og damerne sidder klar ved spinderokkene. Herfra gik der ca. 8,5 time før trøjen var færdig. Selvom det ikke rakte til en rekord, så synes jeg alligevel det var imponerende. Og også superfedt, at NRK har modet til den slags satsninger! Det er ikke sidste gang, jeg tuner ind på det.

Anne forærede mig det fineste the-æg, jeg nogensinde har set. Det skal nok blive flittigt brugt.

8 kommentarer:

  1. Ooohh så fint et forsøg :-D Jeg ville mægtigt gerne have set det... eller sovet til det. Næste skridt fra tv-tilrettelæggernes side må være at vise det i dagtimerne. I det hele taget: Vis dog meeeget mere nørkl, bredt, varieret og for alle aldre. Dét ku vær skønt :-) PS. Tak for en dejlig blog :-)

    SvarSlet
  2. Jeg så det desværre ikke - kan ikke tage NRK2 her i sommerhuset. Men det er en skæg ide - og som du siger, flot med den satsning. De har også lavet et live program med en færge, der sejler op langs kysten. Slow tv så det klodser! Og det lyder helt vildt med 8 timer fra får til sweater. Selv om det må være tykke pinde etc., så er det alligevel drøn-hurtigt.

    SvarSlet
  3. Det var så sjovt, jeg hygget mig virkelig sammen med folk via instagram og twitter. Drømmer om mer og mere nerdet strikketv :)

    SvarSlet
  4. Hehe, I er altså nogle søde sjove garn-nørdede tøser. :)

    Det er faktisk en interessant trend med slow-tv, og jeg kan forstå at strikke marathon ikke er det eneste som normændende har lavet af slow-tv.

    SvarSlet
  5. Det ser hyggeligt ud. Ved du hvor din veninde har fundet det te æg henne? Har søgt og søgt efter sådan et på nettet.

    SvarSlet
  6. Ihh hvor hyggeligt :D Jeg kunne dog godt tænke mig at vide hvor dit fine the-æg er at finde :) den er super sød :D

    SvarSlet
  7. Ihh hvor hyggeligt :D Jeg kunne dog godt tænke mig at vide hvor dit fine the-æg er at finde :) den er super sød :D

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge