tirsdag den 6. august 2013

Hæklet butterfly med leopardmønster

Forleden så jeg inde hos Yarnfreak, at Camilla havde lavet et mønster på hæklede Ipad-sleeves med leopardmønster. Det så vildt godt ud, og jeg fik lyst til at forsøge mig med en butterfly med leopardpletter.

Jeg har taget udgangspunkt i et udsnit at leopardmønsteret og rettet lidt til undervejs, så det passede til butterflyens format. Resultatet blev en prototype, som kom til at se sådan her ud:




Der er, som altid med prototyper, plads til forbedringer. F.eks. tror jeg, jeg vil prøve at tegne et mønster, hvor pletterne er lidt mindre, så der kan komme flere pletter på, og så leopardmønsteret bliver endnu tydeligere, og så er der nogle finish-ting, som jeg også kunne tænke mig at arbejde lidt videre med. Men tofarvehækling er sjovt! Så det skal jeg helt sikkert lave mere af.

Læs mere om leopardhæklemønsteret HER (Der findes også en zebravariant, hvis man mere er til striber).

21 kommentarer:

  1. Det ser nu fint ud, selvom det kun er en prototype.
    Bliver spændende at se din modificeret version.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg skal lige tage mig sammen - den første version er altid den sjoveste :-)

      Slet
  2. Smukt! Er selv blevet inspireret af Camillas zebra striber. Men forsøger mig lidt med at strikke frem og tilbage i 2 farver. Kommer nok på bloggen en af dagene 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Uuuuh! Mønsterstrik frem og tilbage er altså lidt bøvlet, synes du ikke? Men det bliver sikkert pænt! :-)

      Slet
    2. Nej, sys egentlig det går ret nemt. Men har jo heller ikke noget diagram jeg følger. Jeg laver zebra striber, så skifter bare mellem farverne når jeg lige syntes det passer.

      Slet
  3. Sej! Jeg skal stadig lære at hækle i mønster der ikke bare er striber/tilfældige firkanter... Det der er for fed en ide :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man skal lige øve sig lidt på teknikken, men når den sidder der, er mulighederne jo uanede :-)

      Slet
  4. Hvor er den fiks! Men ja, tror også at det vil være endnu flottere hvis mønsteret bliver lidt mindre.

    SvarSlet
  5. Den modificerede udgave glæder jeg mig til at se også!! Striberne er fine og har jo virkelig været et hit her - men denne er godt nok fin og anderledes! - tror, han er med på den! Mon du overvejer mønstret i andre farverkombinationer også?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg kunne sagtens finde på at lave den i andre farver også :-)

      Slet
  6. gud hvor er den fed, du er da rimelig sej:)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge