mandag den 8. april 2013

Bedre sent end aldrig

For over halvandet år siden begyndte jeg på en lille trøje med lusemønster. Projektet strandede, da jeg skulle til at strikke ærmerne - jeg kunne på daværende tidspunkt ikke finde ud af det der med raglan. Så blev jeg distraheret af mange andre projekter, og trøjen røg ned i garnskuffen og blev glemt. I forgårs fandt jeg den igen, og eftersom jeg i mellemtiden har lært at strikke raglan, besluttede jeg at strikke den færdig.

Den kom til at se sådan her ud:
Jeg løb tør for lyserødt garn undervejs, men jeg synes faktisk, det er blevet fint nok med det lilla bærestykke.

Jeg har lavet halsribben kortere, end opskriften foreskriver. Den skulle have været 10 cm, jeg har lavet den 4 cm ligesom de andre ribkanter.

Bedstes hjemmestrikkede - også med lyserøde striber - sniger sig med på billedet.

Nice to know og need to know:
Opskriften er fra Børnestrikket af Sys Fredens, og jeg har strikket den op i Lotus uld fra Stof2000. Jeg ved dog ikke om, de har det længere, jeg har købt det for lææææænge siden. Trøjen er en størrelse 2 år, og jeg tror, størrelsen er blevet nogenlunde passende - og det uden strikkeprøve. Hurra!

Og bare lige for the record: Opskriften er altså ikke svær at strikke. Hvis jeg nu havde læst ordentligt i den, kunne jeg sikkert godt have luret de der raglanærmer, så det handler nok mest om, at jeg ikke lige havde tålmodigheden på daværende tidspunkt. Men bedre sent end aldrig, ikk?

14 kommentarer:

  1. Det føles så godt at få færdiggjort nogle projekter. Jeg fik også vinget et af i går, der var strandet pga. tekniske udfordringer. Mon ikke der er en (anden) lille pige som bliver rigtig glad for strikketrøjen? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved endnu ikke, hvem der skal have trøjen. Og så ved jeg ikke helt, om jeg har det godt med at give en gave, hvorpå der er fejl. Der er en fejl i ribben på bagsiden af trøjen, og det irriterer mig nok til, at jeg ikke ved, om den skal gives væk. På den anden side er det jo også bedre, den bliver brugt.

      Jeg så godt din makeuppung. Den er da superfin. Det ser i hvert fald ikke ud til for mig, at du har problemer med de der lynlåse.

      Slet
  2. Den er virkelig sød, den trøje! Og synes bestemt ikke det gør noget, at bærestykket er helt lilla. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Helle. Og jeg er glad for, at du siger, at det ikke gør noget med det ekstra lilla stykke. Jeg synes faktisk også selv, det er blevet fint, men det er jo altid rart at få det bekræftet :-)

      Slet
  3. Hvor er den dog fin. Kunne være jeg skulle strikke sådan en til efteråret.
    Og meget fint med lilla bærestykke. Jeg kunne ikke se at det ikke var meningen i hvert fald...!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er i hvert fald ret hurtigt strikket - hvis man altså ikke lægger den ned i en skuffe i 1½ år ;-)

      Slet
  4. Det ser rigtig godt ud med det lilla stykke øverst... Jeg synes den er blevet ret lækker ;0)

    SvarSlet
  5. Den er bare super fin! Farverne klæder hinanden rigtig godt! :-)
    Og som du siger: bedre sent end aldrig!

    SvarSlet
  6. Uha jeg kender alt for godt til de der skuffeprojekter - men det er bare så godt, når de blir fundet frem og gjort færdige. Hvor er det en sød trøje :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt rigtigt. Det er en meget stor tilfredsstillelse at få dem færdige! :-)

      Slet

Topscorere den seneste uge