fredag den 8. marts 2013

En strikket hyldest

Et lille gensyn med en vest, jeg strikkede sidste år i anledningen af Kvindernes Internationale Kampdag, som er en hyldest til rødstrømperne og ikke mindst hønsestrik-traditionen, som jeg er meget inspireret af.

Glædelig kampdag, kære medbloggerinder!



Need-to-know og nice-to-know:
Opskrift: "Bertram" str. 6 mdr med mønster taget fra min hønsestrikkebog. Garn: Skivegarn 'Duo' i armygrøn (jeg har brugt dobbelt garn) og Louises skønne (g)uld i en smuk koral/rosa. Pind: 2½.

12 kommentarer:

  1. Glædelig kampdag! Den er super flot, den lille vest! Hønsestrik er altså et hit ... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hønsestrik er fedt. Både tankerne bag og også udtrykket. Dog kan jeg godt lide at simplificere det en anelse :-)

      Slet
  2. Den er lige så fin i år som sidste år :-) Prøv lige at se en "søster" til den som jeg fik i går http://linen-med-mere.blogspot.dk/2013/03/kvindekamp-i-ministrrelse.html

    SvarSlet
  3. FANTASTISK lille vest:)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge