lørdag den 12. maj 2012

Navnesweater til Pelle

Omsider er jeg blevet færdig med Pelles sweater. Jeg er semi-tilfreds med resultatet. Men de ting, jeg ikke er tilfreds med, kan ikke rigtig laves om, så han får den, som den er.


Sweateren er strikket i Lotus-uldgarn fra Stof2000, som jeg havde på lager. Opskriften har jeg stykket sammen af flere forskellige og i øvrigt sjusset mig frem. Den del er jeg meget godt tilfreds med - så håber jeg bare, den passer. Og jeg er også tilfreds med at have prøvet at sy ærmehullet på maskine og derefter klippe det op. Det skal jeg nemlig også gøre på min norske sweater.

16 kommentarer:

  1. Ai, hvor den er fin! Nu har jeg selv en Pelle, så den rammer lige i mor-hjertet :)

    SvarSlet
  2. Den er da blevet så god! Hvad er du dog utilfreds med?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Anne. Det er noget med afslutningen ved ærmerne. Jeg er ikke helt tilfreds med, at jeg fik lavet ærmegabet for stort. Men så har jeg lært det til næste gang.

      Slet
  3. Den er da blevet super fin! Tænk at have sig sin egen hjemmestrikkede navnetrøje.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så kan der i hvert fald ikke være tvivl om, hvem han er. :-)

      Slet
  4. Nøj hvor er den blevet flot!!

    SvarSlet
  5. Wow... den er fantastisk. En perfekt drenge sweater, hvis du spørger mig. Er overbevist om, at min Pelle (min søn) ville elske at få sådan en. Det var lige før jeg skulle kaste mig ud i et lignende projekt selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ret nemt, så det, synes jeg da, er en god ide :-) Jeg har bare tegnet bogstaverne på ternet papir.

      Slet
  6. Den er helt perfekt til (den heldige) Pelles tykke mave - det er lige før, hans mor håber på en kølig sommer;) Tusind tak, Asli.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej! Pelle har da ikke en tyk mave. Han er sådan en lille spirrevip. Men godt at den passer :-)

      Slet
  7. Ja, netop - en spirrevip med strutmave. Og nu med navn på:)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge