fredag den 14. januar 2011

Venne-rangler


Jeg kender en lille fyr på 3 måneder, der hedder Pelle. Pelle har en ven på 1½ måned, der hedder Carl. Deres mødre er veninder og Pelles mor (som også er min veninde) har bestilt to rangler. En til Pelle og en til Carl. Så kan de ligge og rasle med hver deres blomst og pludre med hinanden, mens deres mødre drikker kaffe og pludrer med hinanden.

Pelle og Carls mødre har været veninder, siden de var børn. Og nu kommer de to drenge også til at være venner helt fra starten. På den måde kører historien i ring. Det må da være trygt for de to små, forestiller jeg mig.

11 kommentarer:

  1. De er virkelig søde de rangler. Det er altid så dejligt, hvis børnene også matcher sammen. Desværre er det ikke altid så lyserødt og så kan det faktisk godt være svært at bevare sådan et venindeforhold.... indtil børnene er store nok til ikke at skulle hives med længere.

    SvarSlet
  2. Tak, Camille :-)

    Hej Mutter
    Det har du garanteret ret i. Jeg er jo lykkeligt uvidende om besværlighederne, der også kan være ved at have børn. Og derfor forestiller jeg mig det nok lidt rosenrødt :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er de søde. Er der en opskrift på dem, eller har du lavet dem i fri fantasi?

    SvarSlet
  4. Hej Lisbeth
    Jeg har lavet dem i fri fantasi. Men du laver bare en bold med stilken på. Og så 7 rør i ca. 8-9 cm længde med 6 masker :-)
    Jeg har jo planer om en hækleskole her på bloggen og her er det også planen, at jeg vil lægge nogle af mine selvopfundne hækleopskrifter ud.

    SvarSlet
  5. Hvor er de fine! Jeg er sikker på Pelle og Carl bliver glade for dem:-)

    SvarSlet
  6. Tak, KrAm. Jeg håber også, de bliver glade for dem :-)

    SvarSlet
  7. Rigtig søde rangler! Det lyder så hyggeligt med de to små og deres rangler :-)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge