lørdag den 8. januar 2011

Venindefrokost

Jeg har haft besøg af min allerbedsteste veninde til frokost i dag. Hun skulle hjælpe mig med at smide et håndklæde i ringen, som efterhånden var blevet lidt for træls at slæwe rundt på.

Jeg havde dækket op med den fine broderede dug og to platter (hhv. en morsdags- og en jubilæumsplatte fra Bing og Grøndal) og gummikrusene fra Royal Copenhagens Function-serie.

 Closeup på dugen og de skønne vandglas fra Holmegaard med sjove bobler på siden.

Hvad fik vi så på mormorplatterne? Pizza - obviously. Og salat. Men det var mest, for syns skyld.

Og til dessert? Cupcakes! Jeg har købt mig sådan nogle tyller til at sprøjte frosting med, men jeg synes ikke helt, de blev, som jeg havde håbet. Det er lissom blattet lidt ud. Måske nogle mere kyndige cupcake-bagere kan give mig et tip til, hvordan man holder sin frosting i facon? Skal det i køleskabet inden man sprøjter det på? Hjælp! Kageglimmer fra N.Y. hjælper dog lidt på synsindtrykket og giver at touch af fabulous.

7 kommentarer:

  1. Håber det lettede at få smidt håndklædet i ringen, og at I havde en hyggelig dag:)

    SvarSlet
  2. Hej Anne
    Ja, det skal nok blive godt. Det var nu ikke noget farligt. Jeg er bare kommet på det der Facebook :-) Så vi hyggede os med at oprette en profil til mig.

    SvarSlet
  3. ha ha, nej så var det ikke så farligt;)

    SvarSlet
  4. Havde samme følelse da jeg måtte overgive mig til fb :-)

    SvarSlet
  5. Indtil videre virker det i hvert fald ikke så farligt. Det er mest bare hyggeligt at se, hvor mange venner man har osv.

    SvarSlet
  6. Hvad lavede du frosting af?¨

    Jeg har kun brugt den her opskrift

    1 cup (2 sticks) unsalted butter, room temperature
    6 to 8 cups confectioners' sugar
    1/2 cup milk
    1 teaspoon pure vanilla extract

    herfra:

    http://52cupcakes.blogspot.com/2006/05/billys-vanilla-vanilla-cupcakes-with.html

    Og den splatter ikke ud.

    Men sikke et fint veninde bord

    SvarSlet
  7. Hej Anonym
    Tusind tak, det er alletiders! Den opskrift vil jeg prøve næste gang.

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge