søndag den 23. januar 2011

...på væggen der.

Camille Hverdagshjem har udfordret blogland til at vise, hvad de har på deres vægge. Det er en sjov udfordring, som jeg meget gerne vil tage op.


Sofastykket, som jeg har malet for næsten 10 år siden. Tæppet på sofaen var min julegave fra mig til mig. Jeg blev rigtig glad for det.


I den anden ende af stuen hænger disse to billeder, som et sæt tvillinger, jeg kender, har lavet, da de gik i børnehave. Jeg elsker dem for farverne og udtrykket. Og selvfølgelig fordi, de to, der har lavet dem, betyder meget for mig.


Ligeledes på en væg i stuen hænger fire bogstaver, som jeg har købt på et loppemarked. "Hvad står det for?" spørger folk altid om. Svaret er "Ikke noget" eller "Kom med et bud".


I gangen hænger en kopi af et gammelt fotografi. Motivet er mine oldeforældre. Jeg er ret vild med opstillingen, hvor hun står op og han sidder ned. Det giver et lidt anderledes indtryk af magtfordelingen i ægteskabet, end man måske kunne forvente.



Over sengen i soveværelset hænger et billede, som også har fulgt mig i 10 år. Det er malet af to af mine klassekammerater i gymnasiet. Ingen af dem ville eje det og jeg fik det på den betingelse, at jeg aldrig ville nævne deres navne i forbindelse med dette maleri. Så jeg holder pænt min mund, mens jeg glæder mig over, hvor meget 'pow!', der er i det billede.

Ved siden af kan man se hylderne over min kreaplads. Ikke specielt æstetisk, men så sandelig effektivt og i allerhøjeste grad nødvendigt.

11 kommentarer:

  1. Ja, det er altså lidt skægt at se hvad folk har på væggene :) Lækre sager du har. Og superflot julegave, den var du heldig med!
    Mht oldeforældrene, hvad laver hans hånd lige der??

    SvarSlet
  2. Haha, Anne! Jeg tænkte godt på, om jeg skulle kommentere, at det ser ud som om, han giver hende et kærligt klap bagi. Men det er så åbenbart tydeligt, uden at jeg understreger det :-)

    SvarSlet
  3. Så fine dine billeder fra tvillingerne er, de er godt nok dygtige. Arbejder i en SFO og tror ikke der er mange der kan male halvt så godt :)

    SvarSlet
  4. Flot billede du selv har begået! De andre er nu også lækre.
    Skal lige ind og lure på hverdagshjem - har ikke læst hendes opfordring, men har selv lagt vores vægge ud idag. Weird.. ;o)
    GKBO... Hmmmm
    Gæv Kvinde Bygger Oldsmobile
    Gode Køer Bøvser Olmt
    Det kan der jo være mange tanker omkring!
    Tak fordi du lukkede os ind på væggene.

    SvarSlet
  5. Hej Sanne
    Jeg synes også, det er utrolig godt lavet! Og de var som sagt ikke særlig gamle, da de lavede dem.

    Tak, Birgitte :-)
    Jeg lurede lige på din blog også. Rimelig cool containerfund i den der Ib Spang Olsen tegning!
    Og gode forslag til bogstaverne. Herhjemme har 'Gamle Koner Bader Også' ofte været i spil. Men 'Bøvser Olmt' er klart en ny favorit!

    SvarSlet
  6. Jeg ved godt at jeg har en ualmindelig grim tankegang. Men gustne kusser boller også, var altså det første der dukkede op hos mig! Måske det er noget jeg skal snakke med en psykolog om :-)

    SvarSlet
  7. Indimellem er sandheden bare ikke køn, Line :-D Og her hentyder jeg til din sætning og ikke din erkendelse vedrørende psykologen. Det holder jeg mig helt fra at mene noget om...

    SvarSlet
  8. Så artig å se hva du har på veggene. Likte særlig godt bildene som tvillingene har laget. :)

    Og GKBO, da tenkte jeg med det samme Gammel Kaill BO (kaill=mann), som jeg dermed tolker som at det er stedet en gammel mann bor. :) Men jeg er nok svært påvirket av en kollega som alltid kalte sjefen for GK...

    SvarSlet
  9. Plutselig føltes det bare helt feil å ikke skryte uhemmet av bildet du har malt selv, det er veldig stilig!
    Og da må jeg jo bare si at jeg likte svært godt fotoet av dine oldeforeldre, og maleriet på soverommet. Ja, jeg likte rett og slett alt sammen! Ah, det var godt å få det avklart. :)

    SvarSlet
  10. Hej AbluMoo
    Tak for opråbet :-D

    SvarSlet
  11. Hej Asli

    Har lige luret lidt på din vedr. indretning, er fuldstændig vild med de billeder af hoveder du har som nogle du kender har malet, man må sige at de er rimelige kreative..
    Hilsen
    Lene fra Esbjerg (Malous veninde)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge