lørdag den 1. januar 2011

Nytårsmenu 2010

Forretten:

Tapastallerken bestående af mozzarella med tomatsalat, små snackpølser og gruyere, pæreskiver med friskkværnet peber og manchego, høost og grøn pesto, prosciutto og endelig en minisnackpeber med fyld af feta og forårsløg.

Hovedretten:
Kylling i rødvin med nødder og druer med rodfrugtmos og jordbærsalat.

Dessertten:
 
 Panna cotta med hvid chokolade. Neden under panna cottaerne var der 'gode råd'-kager og oven på var der passionsfrugt og en chokoladeblomst.

10 kommentarer:

  1. Det ser godt nok lækkert ud Asli! Blev Gode Rådene gode?

    SvarSlet
  2. Hej Anne
    Ja, de blev gode, men jeg tror lige, jeg skal øve mig noget mere på at bruge goderådjernet. Der blev 2, som blev fine runde, mens de andre blev lidt underlige i faconen. Men smagen var god :-)

    SvarSlet
  3. p.s. jeg lavede altså ikke en hel portion på 65 stk.

    SvarSlet
  4. Den dessert ser vild ud. Mums!
    Hvor har du fundet jern til gode råd henne?
    Godt nytår

    SvarSlet
  5. Ja, det kræver lidt øvelse! Mine blev altså heller ikke runde, og mange af dem var ikke helt flade, så jeg skal vist også øve mig noget mere;)

    SvarSlet
  6. Hej Anne Lotte
    Den var også rimelig heavy! Men lækker :-) Jeg købte goderådjernet i Imerco til 399.

    SvarSlet
  7. Det hele ser lækkert ud! Elsker salat med jordbær.

    SvarSlet
  8. Hej Anja
    Ja, jordbærsalat er bare så friskt og lækkert. Namnam. Godt nytår.

    SvarSlet
  9. Hej, første dag på din smukke blog..og falder pluselig over "gode råd" - Jeg har fået et "gode råd" jern fra Færøerne men ingen opskrift til at putte i den...Kan du lække din?

    Godt Nytår fra Stine

    SvarSlet
  10. Hej Stine
    Jeg fik faktisk min opskrift fra Anne Apfelstrudel (http://annepoerksen.blogspot.com/) og selvom den vist ikke er hemmelig, så vil jeg have det lidt underligt med at offentliggøre den her. Men hvis du skriver til hende, må du garanteret gerne få den af hende. Hun er mægtig sød :-)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge