lørdag den 15. januar 2011

Jeg vidste, jeg havde det i mig!

Torsdagens fiasko kunne jeg jo ikke lade stå i januar 2011's eftermæle. Jeg gjorde et forsøg til. Og jeg fandt hverken tøj eller sko. Jeg fandt noget bedre:


Skind fra Skindhuset i Skindergade. To brune hele skind med übercool og 90'er-agtigt mønster præget i. Og nogle sorte skindrester og en enkelt blå rest. Begge dele også med præget mønster. Det brune vil jeg sy en mulepose af, tror jeg. Evt. med en farvet detalje. Det blå og sorte ryger i lageret.

Det er typisk mig, at ende med at købe noget til krea-aktivitet i stedet for at købe noget færdigt (udover sko...jeg kunne sagtens have fundet på at købe et par sko...jeg har altid brug for sko). Der er flere ting i det. For det første er det som om, at min krop bare er anderledes end de mønsterskabeloner, der findes i modebranchen i dag. Hvis jeg vil have noget smart, må jeg sy det selv. For det andet ender jeg også tit med at stå med noget tøj i hånden og tænke: Det er virkelig lækkert det her, men også temmelig dyrt. Det må jeg kunne sy selv billigere. Og det kan jeg ofte også. Men andre gange ville det altså også være lettere, hvis jeg bare kunne købe det. Så nej, jeg er ikke en I-shop-therefore-I-am-type, men indimellem bliver jeg virkelig begejstret over at købe en lækker ting. Skindet ovenfor er et godt eksempel.

2 kommentarer:

  1. Jeg kender godt følelsen af, at tøjet ikke rigtig sidder som det skal. Jeg kan ikke selv sy, så jeg må lokke med min mor, hvis jeg skal være så heldig med hjemmesyet tøj:-)

    Skindet er super fedt. Glæder mig til at se, hvad du får ud af det. Jeg har ikke arbejdet så meget med læder - det er højst blevet til et par hårspænder med lædersløjfer på.

    God søndag:-)

    SvarSlet
  2. Hej KrAm
    Jeg har efterhånden syet en del i læder, men det er altid spændende, hvordan det færdige resultat arter sig. Jeg glæder mig til at komme i gang, men jeg har lige nogle bestillinger, der skal ud af verden først :-)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge