lørdag den 22. januar 2011

I would like to thank the Academy...

...og Gud og Maria, for denne fine blog-award:


Det er min første award, og jeg er pavestolt! Ikke mindst for den fine nominering fra Maria, som skrev: "Asli, fordi hun deler så meget, og fordi hun vil lave en hækleskole. Jeg kigger klart med!". At få en award for at dele, gør mig bare rigtig glad, for det er jo lissom det, det hele handler om, ikke?

Maria har en skøn blog, Dressed by Maniacs, hvor man kan læse om hendes liv som håndarbejdslærer (f.eks. grinede jeg højt af dette citat: "For pokker da... Det er så usigelig svært for mange af dem at gøre de (for mig) simpleste ting udi håndarbejde - som fx at sætte nåle rigtigt i. At binde en knude på en sytråd kan nærmest også være et dagsprojekt".). Fede kreative projekter - der er f.eks. nogle puder på hendes blog, som ville passe usandsynlig godt i min sofa. Kig forbi! Nu! Så kan du altid læse videre her senere.

Nå, men med awarden følger nogle forpligtelser:

By accepting this award I will complete the following:
Thank and link back to the person who
awarded me.

Share 8 things about myself.

Pay it forward to 8 bloggers that I have recently discovered.

Contact those bloggers and tell them about their awards.
 
Vi er nået til de otte ting om mig: 
1) Jeg er enebarn. Som helt lille ville jeg gerne have haft en søster. Så kom der en periode, hvor det egentlig var meget rart at være enebarn. Jeg fik al opmærksomheden og det var fedt. Så kom der en teenage-periode, hvor jeg gerne ville have haft en storebror. Jeg fik al opmærksomheden og det var mindre fedt. Nu er det sådan det er og det er fint at være alene om mine forældre.

2) Jeg er samler med stort S. Jeg hader at smide ud. Man kommer ALTID til at mangle det, man smed ud.

3) Jeg har lavet tre benspænd for min blog: Jeg skal blogge minimum hver anden dag. Jeg skal have et billede på hvert indlæg, som jeg selv har taget. Jeg skal ikke begynde mine indlæg med "Jeg...". Det er lykkedes mig at overholde dette med få undtagelser.

4) Jeg var "straight A-student" i folkeskolen og gymnasiet.

5) Jeg har syet siden altid. Min mor syede alt mit tøj, da jeg var lille og jeg sad ved siden af og syede hendes stofrester om til tøjdyr og tøj til mine bamser. Først med nål og tråd og siden med symaskine. Jeg fik min første symaskine, da jeg var omkring 11-12 år.

6) En af grundene til, at jeg elsker at blogge, er at jeg får lejlighed til at udfolde mig på skrift. Til daglig arbejder jeg med mundtlig kommunikation.

7) Efter gymnasiet arbejdede jeg på en laksefabrik i et halvt år. Op til jul arbejdede vi 10-11 timer om dagen. Det var rigtig træls og hårdt, men jeg kom igennem det ved at visualisere mig selv på den kinesiske mur.

8) På trods af strabadserne har jeg stadig ikke set den kinesiske mur. Til gengæld kom jeg til Cambodja, hvor jeg så Angkor Wat.

Jeg fornemmer, at awarden næsten har været hele vejen rundt, så nogle af dem, jeg sender den videre til, har muligvis allerede fået den:
5.th.e: Fordi de laver skønne ting med papir. En ting, som jeg aldrig selv er blevet særlig god til.

Newyorkerbyheart: Fordi hun laver skøn mad, og altid imponerer mig med sin energi på trods af svære odds.


Æbleblomst: Fordi hun også elsker loppefund og så kan jeg ikke komme mig over hendes massive samling af Mumi-porcelæn.

Marolle: Fordi hun nærmest har designet hele blogland. Og bare har en fed stil.

Maagaards Midtliv: Fordi hendes blog har masser af indlæg med nærvær. Og fordi hun lige om lidt har kobberbryllup.

Husflidskabet: Fordi hun bare hækler derudaf. Og hun inspirerede mig til at begynde at hækle legemad.

Bad Monkey: Fordi hendes amigurumi rocker!

AbluMoo: Fordi hun altid er klar med en skøn kommentar. Og fordi det er heldigt vi har blogland, så der alligevel ikke er så langt til Nordnorge.

Jeg håber, I vil være med! Og endnu engang tusind tak til Maria for awarden.

14 kommentarer:

  1. Dejligt at høre lidt mere om dig :)

    SvarSlet
  2. Award!
    Til meg?
    Fra deg?!

    Min første (og eneste) award!

    Jippi!

    Tusen, tusen takk! :)

    SvarSlet
  3. Hej og tak for awarden :)
    jeg har allerede fået den og svaret på min blog, så jeg lader den ligge der.
    Sjovt at læse lidt om dig og din campingvogn er bare for fed!!

    SvarSlet
  4. Hej Asli.... tak for awarden og de søde ord.... Jeg har lige delt 8 til tider pinlige ting om mig selv :-)

    SvarSlet
  5. Hej Anne
    Jeg ville jo ha sendt den videre til dig, hvis jeg ikke allerede havde set, at du havde fået den. Det er meget sjovt, at lære mere om folk, man allerede følger på denne her måde.

    Hej AbluMoo
    Værsågod. Den er velfortjent :-)

    Hej Marolle
    Helt okay. Jeg har mistet overblikket over hvem, der har fået den blandt alle de skønne blogs jeg følger :-)

    SvarSlet
  6. Hej Line
    Skønt!! Det glæder jeg mig til at læse :-)

    SvarSlet
  7. Tusinde tak, Asli - jeg er meget glad og stolt - og dejligt at læse lidt mere om dig :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  8. Hej Birthe
    Det var da så lidt. Som sagt: Du fortjener den. Jeg ser altid frem til nye indlæg hos dig :-)

    SvarSlet
  9. Synes det er den hyggeligste blogleg. Så sjovt at surfe rundt og få sjove detaljer. Vi vil gerne se nogle af dine samlinger..:-)
    Kh Vibeke

    SvarSlet
  10. Hej Vibeke
    Jamen, så må jeg jo til at vise lidt frem fra mit hjem. I morgen viser jeg, på Camille Hverdagshjems opfordring, hvad jeg har på væggene.

    SvarSlet
  11. Hej Asli!
    Tak for de fine ord. Vi takker for den fine omtale:-) Vi arbejder på vores takketale for awarden - kig med om et par dage.
    Mvh Anne-Mette

    SvarSlet
  12. Hej Anne-Mette
    Det var da så lidt. Glæder mig til at se, hvad I finder på :-)

    SvarSlet
  13. Tusind tak for awarden, Asli. Jeg er rigtigt glad for at du havde lyst at give den til mig :) Jeg tror dog at jeg er lidt for meget bagefter til at give den videre i denne omgang, men vil da lige sige tak.

    Og når jeg nu er forbi har jeg læst lidt på forskellige indlæg - trak på smilebåndet af sagogrynskrukkesamlingen - og beundrede oldeforældrefotografiet med den fine magtfordeling bl.a. Må være fast læser herinde, så melder mig straks :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  14. Hej Mirjam
    Velkommen til :-)
    Det var da så lidt mht. awarden. Du lægger altid så fine ting på din blog. Men ja, award-ræset er vist ovre i denne omgang.

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge