mandag den 31. januar 2011

Hvad kalder man et højhus i Lapland?

Lap på lap på lap...

Jeg har hæklet flere oldemorfirkanter til slumretæppet (ja, det kaldte vi altså altid hæklede tæpper, da jeg var barn). Det er perfekt som afbræk fra længerevarende kreative projekter. Og der er nok gratis mønstre, at gå i gang med her.

64 firkanter er der nu. Jeg er lidt i tvivl om hvor mange, der skal bruges til et tæppe, men der er i hvert fald ikke nok endnu. Når der engang er nok, så vil jeg hækle firkanterne sammen med hvid. Jeg har nemlig set et tæppe, som Marolle er i gang med, og det ser rigtig flot ud. Mit får et noget anderledes udtryk, fordi det er lavet med firkanter og fordi næsten alle firkanterne er med forskellige mønstre, men netop derfor tror jeg også, det bliver flot med en hvid base. Og så har jeg en pokkers masse hvidt garn liggende. Jeg overvejer, at lave selve tæppet med fastmasker, men jeg ved ikke helt om det kan lade sig gøre. Det kommer i hvert fald nok til at tage sin tid. Men sådan er det. Det er godt at have projekter liggende klar.

16 kommentarer:

  1. Det er ud som et dejligt projekt. Ved ikke om jeg selv har tålmodighed til sådan noget, men det bliver helt sikkert flot!
    Kh Puk

    SvarSlet
  2. *lol* Jeg ELSKER at hækle små lapper. Lige pt. er jeg i gang med 2 tæpper, til 2 små piger :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  3. Det bliver SÅ flot, Asli! Det ser ud som om, at du bruger forskellige opskrifter på firkanterne?

    SvarSlet
  4. Hej Puk
    Jeg har heller ikke tålmodighed til at hækle 100 firkanter i et stræk. Men når jeg lige har tid eller har en rest garn, så kommer der lidt flere firkanter i stakken. Nu er stakken så ved at være en størrelse, hvor det begynder at ligne noget, og det giver blod på tanden :-)

    Hej Birthe
    Hvor sjovt! Jeg ser jo kun din madbloggerside. Men selvfølgelig laver du også andet end at stå i køkkenet. Det kunne være sjovt at se nogle af dine kreative projekter :-)

    Hej Anne
    Tak :-) Ja, jeg bruger forskellige opskrifter. Jeg laver ca. 3-4 firkanter med hver opskrift. Det begyndte som et eksperiment, hvor jeg skulle se, om jeg kunne finde ud af at følge engelske opskrifter på andet end amigurimi. Jeg har brugt så mange forskellige, at jeg ikke kan huske de enkelte længere, men på Pattern Directory er der et hav af gode opskrifter :-)

    SvarSlet
  5. Fargefest! :D

    Det blir nok et veldig, veldig fint slumretæppe.

    SvarSlet
  6. Glæder mig til at se det færdige tæppe:-)
    Jeg har lige hæklet et dukketæppe, kan ses her:
    http://metski-1.blogspot.com/2011/01/290-hftede-ender-senere.html
    Jeg har hæklet det sammen efter en DIY - link i mit indlæg.

    Kh Mette

    SvarSlet
  7. Hej AbluMoo
    Ja, der er knald på farverne. Det er dejligt :-)

    Hej Mette
    Sikke et fint tæppe, du har hæklet! Jeg har hæftet enderne på mine firkanter løbende, ellers ville projektet nok også strande på det, når jeg er færdig med at hækle firkanter.

    SvarSlet
  8. Jeg har nu haft flere projekter på min blog, du kan se dem under kategorien "håndarbejde" :-)

    Jeg har forresten postet et indlæg om den award du gav mig, hvis du ikke har set det....

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  9. Hej Birthe
    Det må jeg lige tjekke ud - har bare ikke lagt mærke til de indlæg før.
    Vil også lige kigge efter awardindlægget - det er vist også smuttet for mig :-)

    SvarSlet
  10. Ej hvor er det fint med så mange forskellige.. og så har du bare fulgt nogle af alle de forskellige opskrifter fra linket, el hvor har du fundet til så mange forskellige..? Jeg kan ik helt overskue når det er på engelsk må jeg indrømme... Er spændt på at se tæppet færdigt.. :)

    SvarSlet
  11. Hej Wunderbar
    Ja, jeg har bare lavet 2-4 af hver fra en ende af - næsten. Jeg har ikke lavet dem med massive firkanter. Og så har jeg ændret en lille smule i nogle af dem, så de fik samme størrelse.
    Jeg har lært at hækle vha. engelske bøger, så jeg kan godt læse dem. Og det er en fordel, for der er SÅ MANGE lækre og gratis hækleopskrifter på engelsk :-)

    SvarSlet
  12. hvor ser de bare fine ud! og ja jeg tror det vil være rigtig fint med hvidt omkring, det synes jeg er så fint :)
    glæder mig til at se det færdige resultat :)

    SvarSlet
  13. Hej Asli

    Jeg kan se, at du er utrolig dygtig til at hækle.
    Jeg har sat en give away igang, hvor deltagernes lodder er det antal firkanter de sender til mig. Så syr jeg tæppet sammen, og trækker lod om det. Jeg vil høre om du ikke kunne tænke dig at deltage?
    Lene

    SvarSlet
  14. It's perfect time to make some plans for the future and it is time to be happy. I have read this post and if I could I want to suggest you some interesting things or advice. Perhaps you could write next articles referring to this article. I wish to read even more things about it!

    Here is my web-site ... healthy Diet plans

    SvarSlet
  15. Peculiar article, totally what I was looking for.


    Here is my website Achat Retweet pas cher
    Also see my website - acheter retweet

    SvarSlet
  16. Hmm is anyone else having problems with the pictures on this blog loading?

    I'm trying to figure out if its a problem on my end or if it's the
    blog. Any responses would be greatly appreciated.


    My blog post :: acheter des vues sur youtube

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge