fredag den 21. januar 2011

Dilemma

Tre pærer lå på bunden af min frugtskuffe og så sådan lidt halvfesne ud. Jeg gider kun spise pærer, hvis de er helt grønne og helt hårde. Og de var de her så absolut ikke. Samtidig hader jeg at smide mad ud. Så jeg søgte lidt på nettet og fandt en opskrift på en lækker kage. Men så har man lissom dilemmaet. Skal jeg bare smide de tre pærer ud, eller skal jeg bage en kage, som jeg dybest set ikke behov for? (Læs: Jeg skal altså til at spise mindre kage! Snart!)

Hvad kan jeg sige? Økonomaen og den søde tand vandt. Naturligvis.


Så fik jeg samtidig lejlighed til at afprøve min nye hjertespringform.


Opskriften havde jeg i øvrigt fundet her. Og den er god! En klat creme fraiche gør lige det sidste.

11 kommentarer:

  1. Så fin pærehjertekake. :)
    Kan tenke meg at den var god.

    SvarSlet
  2. åhhh hvor ser det godt ud, for pokker da...

    SvarSlet
  3. Nummenum.. Og alle kager (næsten) bliver bedre med creme fraiche!!

    SvarSlet
  4. Uhm, hvor ser den god ud. Og sådan en hjerteform ville jeg gerne have fingre i.

    SvarSlet
  5. Hæ hæ, sikke et dilemma;)

    SvarSlet
  6. Den ser lækker ud, jeg tror du valgte rigtig :-)

    SvarSlet
  7. Uhm det er ligesom om at jeg både kan dufte og smage kagen, med de lækre billeder du har lagt ind.
    Fantastisk ide og så er det jo weekend, så må man godt nyde det søde liv.
    God weekend

    SvarSlet
  8. Hej Asli
    Jeg har sendt en award din vej. Håber du vil lege med :)

    SvarSlet
  9. Hej AbluMoo
    Du kan tro, den er god :-)

    Hej Natanja
    Ja! Og stor! Der er meget tilbage endnu. Slurp.

    Hej Anne
    Du har så evigt ret.

    Hej Mutter
    Springformen er købt i Tyskland, men mon ikke man også kan få dem i Danmark. Den fungerer perfekt. Jeg har tidligere haft en fast form, men det var noget bøvl at få kagen ud af.

    Hej Anne
    Ja...men vinderen var vist næsten givet på forhånd.

    Hej Anja
    Jeps. Den er superlækker :-D

    Hej Trine
    Du har ret. Der skal være forskel på weekend og hverdag. God weekend til dig også :-)

    Hej Maria
    TUSIND TAK! Selvfølgelig vil jeg være med :-)

    SvarSlet
  10. Asli, vi må lave en pæreudvekslingsklub, jeg gider dem nemlig kun når de er helt bløde i det - så kan du få de der stenhårde sataner fremover...

    Kram fra Camilla.

    SvarSlet
  11. Jamen, Camilla! Så kan der jo ikke blive kager ud af dem. Hmm...må overveje om jeg er klar til udveksling.

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge