tirsdag den 2. november 2010

Fou fou coloriage

Jeg er faktisk blevet en anelse frankofil på det seneste. Jeg forsøger at genopfriske mit franske vha. en gammel fransk læsebog, jeg har fundet på et marked. Det går kun langsomt fremad, men det er sjovt undervejs - til dels fordi bogen er fra 40'erne og dermed slet ikke er kontamineret af moderne tiders politisk korrekthed. Således læser man om en familie, hvor faderen tjener penge, moderen laver mad og passer børn, og hvor det er sønnen, der kommer på tur til Paris med faderen, mens pigerne må blive hjemme hos mor.

Nå, men sideløbende har jeg fulgt den franske blog, lili scratchy, som er skrevet af en fransk kunstner, der vist først var keramiker, men nu også laver børnebøger og malebøger. Bloggen, som bestemt er et besøg værd, er skrevet både på fransk og engelsk, så jeg kan læne mig op af den engelske oversættelse, når mit læsebogs-fransk ikke rækker. Jeg er ret vild med hendes stil og derfor var jeg heller ikke i tvivl om, at jeg måtte eje denne malebog:


Billederne er naivistiske i stilen, men superdetaljerede, så der er til mange timers sjov "pour tous les âges". Og så er det lavet så snedigt, at der kun er tegninger på den ene side af papiret, så man kan rive dem ud af bogen og ramme dem ind, når man har malet dem.

Her kan du se et par eksempler:



Armen er de ikke bare fine? Eller "tres jolie" Næsten for fine til at begynde at male på. Og så er det en sjov måde at lære mere fransk. Jubii!

Hvis du også vil have fingrene i en fou fou malebog, kan du købe den hos det franske Amazon her. Leveringstiden er ca. en uge.

4 kommentarer:

  1. Ja, ikke? Man kan kun blive glad, når man ser på de billeder :-)

    SvarSlet
  2. You're so very wellcome. I am very pleased with the book, and will post more, when I have painted some off the pictures :-)

    SvarSlet
  3. fed malebog. Glæder mig til at se dem, når (eller hvis) der kommer farve på.

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge