fredag den 22. oktober 2010

Jeg fældede sgu lige en tåre

Ja, altså der er ikke sket noget slemt. Det er noget godt!

Jeg fik mit eksamensbevis med posten i dag, og føler mig nu fuldstændig berettiget til at kalde mig Cand.mag. i retorik:


Min første tanke var: JA! Jeg gjorde det sgu! Jeg kunne godt! Og pludselig så jeg syv år for mig. Det har været ekstremt hårdt til tider. Det værste har været forventningspresset fra mig selv. Gennem min folkeskole- og gymnasietid var jeg i toppen af klassen og var vild med at lære og jeg behøvede ikke arbejde så meget for det, men da jeg pludselig sad på uni på et fag med et af de højeste adgangskrav, var jeg pludselig ikke så god længere. Det var cremen af Danmarks ungdom, der sad der. Og hvis jeg skulle følge med, måtte jeg virkelig arbejde for det. Det var et chok og jeg havde aldrig klaret det, hvis det ikke havde været for de fantastiske mennesker, jeg har mødt undervejs. Og så var det, at jeg lige fik mit helt eget Sex and the City-moment. Kan I huske det afsnit, hvor Carry skal rejse til Paris, og siger: "What if I had never met you?" til resten af firkløveret? Yep. Sådan har jeg det også. Tænk hvis jeg aldrig havde mødt Daniel, Lene, Morten, Søren, Helle, Nikolaj, Katrine, Sara, Lars, Marianne, Anders og alle I andre fantastiske retorikere: Tusind tak for kampen, men det er jo på ingen måde slut endnu - der er masser af fede og sjove oplevelser til os endnu. Og jeg glæder mig til det! I betyder virkelig meget for mig.

11 kommentarer:

  1. Tillykke, det er squ sejt ;)

    SvarSlet
  2. tillykke! Det må s.. være rart. Jeg mangler stadig 5 ugers praktik fra at få mit eksamensbevis:(

    SvarSlet
  3. Tak til jer begge :-) Og Christina: Hæng i - det er det hele værd!

    SvarSlet
  4. Og Christina: Det bliver da bare så megafed en juleferie, når du har beviset i hus til jul. Tænk engang: en jul uden dårlig samvittighed over for studiet. Det glæder jeg mig i hvert fald til (selvom det kun er oktober) ;-)

    SvarSlet
  5. TILLYKKE!!! Hver gang nogen bliver færdig med deres uddannelse sukker jeg lidt på mine egne vegne, for jeg får jo aldrig skrevet det speciale!

    Det må være en rar fornemmelse:)

    Ha en dejlig weekend!

    KH
    Lis

    SvarSlet
  6. Stort tillykke! Det må være en dejlig fornemmelse:) Mangler stadig lidt over 1 år...

    SvarSlet
  7. Lis og Anne: I kan tro, det er en dejlig fornemmelse. Og Lis: Det holdt godt nok også hårdt at få specialet færdigt. Jeg tog tilløb i et par år :-)

    SvarSlet
  8. Hurra og tillykke seje Asli :) Jeg tjekker stadig postkassen hver dag efter min karakter. Dun dun duuun...

    SvarSlet
  9. Uuuh, Annemette! Det er sååå spændende at vente på. Lidt for spændende faktisk. Men jeg er sikker på, at det nok skal gå godt :-)

    SvarSlet
  10. Kæmpe tillykke kære Asli! Der fik jeg også lige flash back til alle de skønne timer jeg har tilbragt i selskab med dig og de andre kære med-retorikere. Jeg savner jer alle - og den daglige kontakt. Glæder mig til vi ses igen!

    SvarSlet
  11. Årh! Tak, Katrine. Jeg savner også dig - det er jo 1000 år siden sidst! Men der kommer snart en invitation til Mortens aften ;-)

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge