fredag den 10. september 2010

Færdigt arbejde

Så blev jeg færdig med det hæklede gulvtæppe til campingvognen. Jeg er blevet rigtig godt tilfreds med resultatet og jeg klarede det endda uden at få varige men - trofaste læsere vil jo huske, at jeg fik vabler og ondt i hænder og arme, da jeg gik i gang. Men smerte er jo heldigvis ikke andet end svaghed, der forlader kroppen, så det skulle bare hækles væk.

Det ser sådan her ud:


Der sker noget med vinklen på billedet her. Tæppet ser laaangt ud, men det er kun 112 cm i længden - og det dækker altså hele gulvet i campingvognen, og det siger jo lidt om størrelsen på denne.


Jeg endte med at bruge: ca. 3 dynebetræk, 2 lagner og 3-4 pudebetræk. Og jeg har sagt det før, men det er virkelig alle tiders måde, at få brugt gamle betræk, som er blevet lidt falmede i farverne eller bare er for tyndslidte eller umoderne i farverne - og så er det helt gratis, man skal bare lægge nogle arbejdstimer i det. Så endnu engang tak til Trine for ideen.

11 kommentarer:

  1. Hej Pernille
    Tak skal du have. Jeg glæder mig til at lægge det i campingvognen, kan du tro. Der kommer helt sikkert billeder af tæppet i selve campingvognen også.

    SvarSlet
  2. Wauv! Det er godt nok blevet flot:) Men hold op et kæmpe arbejde, det må ha' været!

    SvarSlet
  3. Hej Anne
    Tak, og ja, der ligger da nogle timer i det. Men jeg tænker egentlig ikke over det som et stort arbejde. Jeg synes jo bare, det er hyggeligt og sjovt at sidde med og finde på, hvilke farver der skal bruges. Det tog en uges aftner ca. - men som jeg også skrev i det første indlæg, så kan jeg altså godt blive lidt manisk med mine projekter indtil de er færdige :-)

    SvarSlet
  4. Sikke et flot stykke arbejde! Godt gået :)

    SvarSlet
  5. Would love to see this in English any idea how it's great well done :))

    SvarSlet
  6. I would love to feature this on a site - do you allow features with links back to your tutorial for instructions???

    (And Anonym - just use Google translate).

    SvarSlet
  7. Väldigt fin matta! Den ska du vara stolt över!

    SvarSlet
  8. Adoro conhecer pessoas de outras paragens!!! Sou do Brasil e faço muito artesanato, crochet e trico, gostaria de trocar ideias com vc. beijos Suzy

    SvarSlet
  9. Vad vacker! Hur tjocka remsor klippte du till av tyget?

    SvarSlet
  10. Hej Asli, det er et rigtigt fint tæppe. Hvor brede er stofstykkerne?
    Mange hilsener Iben

    SvarSlet

Topscorere den seneste uge